Zmiany od 1 września 2011 r. w kasach fiskalnych

Zmiany od 1 września 2011 r. w kasach fiskalnych

Z dniem 1 września 2011 r. nabrały mocy prawnej kolejne zmiany w ustawie o VAT. Teraz odnoszą się one do kas fiskalnych. Sprawdź, co się zmieniło i jakie obowiązki spoczywają teraz na podatnikach!
Obecne zmiany w ustawie o VAT wprowadziła ustawa z 18 marca 2011 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy Prawo o miarach (Dz.U. nr 64, poz. 332), dalej: ustawa o VAT. Od 1 września 2011 r. zmienił się art. 111 ustawy o VAT - dodane zostały ustępy: 3a-3d, 6d-6l i 7a oraz zmienione ustępy: 6a-6c i 9.


Obowiązki podatników


Z dniem 1 września 2011 r. pewna grupa obowiązków przedsiębiorców została przeniesionych do art. 111 ust. 3a ustawy o VAT, w zgodzie z którym przedsiębiorcy dokonujący rejestracji obrotu i kwot podatku należnego poprzez kasy fiskalne są zobowiązani:
- wykonywać wydruk paragonu fiskalnego lub faktury z każdej sprzedaży, jak również wydawać oryginał wydrukowanego dokumentu nabywcy,
- niezwłocznie zgłaszać właściwemu podmiotowi prowadzącemu serwis kas rejestrujących każdej nieprawidłowości w pracy kasy,
- udostępniać kasy fiskalne do kontroli stanu ich nienaruszalności i prawidłowości pracy na każde żądanie właściwych organów,
- zgłaszać kasy fiskalne do obowiązkowego przeglądu technicznego właściwemu podmiotowi prowadzącemu serwis kas rejestrujących,
- użytkować kasy fiskalne w zgodzie z warunkami określonymi w przepisach wydanych na podstawie ust. 7a pkt 1,
- przechowywać kopie dokumentów kasowych przez okres wymagany w art. 112, zgodnie z warunkami określonymi w ustawie z 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2009 r. nr 152, poz. 1223 ze zm.),
- wykorzystywać kasy fiskalne wyłącznie do prowadzenia ewidencji własnej sprzedaży, z zastrzeżeniem ust. 3b,
- wykonywać wydruk emitowanych przez kasę fiskalną dokumentów i ich kopii na nośniku papierowym,
- prowadzić i przechowywać dokumentację o przebiegu eksploatacji kasy rejestrującej, z uwzględnieniem przepisów wydanych na podstawie ust. 7a i ust. 9 pkt 1,
- dokonać zgłoszenia kasy fiskalnej do naczelnika urzędu skarbowego w celu otrzymania numeru ewidencyjnego kasy,
- poddać obowiązkowemu przeglądowi technicznemu kasy rejestrujące, które zostały przez podatnika utracone, a następnie odzyskane, przed ich ponownym zastosowaniem do prowadzenia ewidencji.

Do końca sierpnia 2011 r. obowiązki podatników związane z ewidencjonowaniem obrotu na kasie rejestrującej były określone w § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z 28 listopada 2008 r. w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące oraz warunków ich stosowania.
Nowe obowiązki Prezesa GUM
Wprowadzone zmiany w art. 111 ustawy o VAT przesuwają na Prezesa Głównego Urzędu Miar obowiązek badania spełnienia przez kasy fiskalne funkcji, kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać oraz obowiązku wydawania potwierdzeń spełnienia tych wymagań.
Omawiane zmiany te wynikają z licznych zmian już wprowadzonych, a konkretnie z dopuszczenia w tej dziedzinie nowych rozwiązań. Dlatego też istotne jest, aby badanie i przeprowadzanie kontroli zostały powierzone specjalnemu, doświadczonemu organowi.

Natomiast wykaz rodzajów kas, które otrzymają pozytywną decyzję oraz wykaz kas, którym taka decyzja zostanie cofnięta, publikowany będzie w Dzienniku Urzędowym Głównego Urzędu Miar.

Tematy niezakończone przez Ministra Finansów do 31 sierpnia 2011 r. będą rozpatrywane na podstawie dotychczasowych przepisów przez Prezesa Głównego Urzędu Miar.
Podstawa prawna:
- § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z 26 lipca 2010 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz.U. nr 138, poz. 930),
- art. 111 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. nr 54, poz. 535 ze zm.),
- art. 1 pkt 25, art. 2, art. 9 ustawy z 18 marca 2011 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy Prawo o miarach (Dz.U. nr 64, poz. 332).
( Źródło: portalfk.pl, autor artykułu: Marta Grabowska, data artykułu: 01.09.2011)

Treść artykułu dotyczy stanu prawnego obowiązującego w czasie, kiedy powstała oryginalna publikacja w piśmie.

kasy fiskalne

fiskalne

Copyright © 2007-2025 Kasy i drukarki fiskalne, sprzedaż, serwis, obsługa. All rights reserved.

Google Business Reviews Error Notice!


Read Below Steps Carefully :
1. Check your API key and PLACE id. May be it is not right. Make sure it is correct one.
2. This message commonly shows when api key is exceeded daily request quota for this API or there is no active billing account for this API. Because according to Google there is a limit for free API key. If it exceeds they ask for billing.
3. To know more about Google Pricing , Check here : Google Pricing
4. You can create your Google API key here
5. Must use a right PlaceID. Get PlaceID here
6. One important thing, Don't forget to add billing account to Google. Must check what Google says here
7. If you still find issue , then check first if your Business registered with Google or not. Read more about it here
8.Still find issue, then contact developer : info@aaextensions.com or ashik685@gmail.com
Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Zaloguj się do swojego konta