Usunięcie sprzedaży z kasy fiskalnej

Usunięcie sprzedaży z kasy fiskalnej

 

Sprzedany i wydany klientowi towar został zarejestrowany w kasie fiskalnej. Klient po jakimś czasie oddał  ten produkt sprzedawcy na podstawie reklamacji. Niestety z kasy rejestrującej nie można wycofać  zapisu dokonanej sprzedaży oraz nie również możliwości zapisania zwrotu towaru. Przepisy nie określają drogi postępowania w takim przypadku, aby kwota z raportu zgadzała się z kwotą wykazaną w deklaracji

Kiedy sprzedaż towaru została już zewidencjonowana na kasie fiskalnej, nie da się  wycofać takiej transakcji.  Kasa jest bowiem tak skonstruowana, że nie ma możliwości ingerencji w zapisy dokonane  już w jej pamięci fiskalnej. Nie ma więc opcji, żeby skorygować w urządzeniu fiskalnym sprzedaż wcześniej zewidencjonowaną. Takiej sprzedaży nie można w żaden sposób wycofać z pamięci kasy.

Jeżeli klient zwraca towar w ramach reklamacji, to jest to związane z obowiązkiem (możliwością) korekty obrotu już zaewidencjonowanego. Podatnik w takiej sytuacji powinien "wycofać" obrót z tytułu sprzedaży danych zwracanych towarów. Art. 29 ust. 4 ustawy o podatku VAT jednoznacznie określa, że obrót zmniejsza się m.in. o wartość zwróconych towarów.

Po zwrocie reklamowanego towaru powstaje różnica  między raportem z kasy fiskalnej a kwotą wykazaną w deklaracji VAT.  Są na to różne metody, aby uniknąć tej różnicy,  np. prowadzenie tzw. "zeszytu korekt", wystawianie protokołów anulacji sprzedaży zarejestrowanej w kasie rejestrującej, robienie storna (jednak dotyczy to tylko raportów dobowych). Trzeba pamiętać, że żaden z powyżej opisanych  sposobów nie wynika z przepisów (nie mamy więc obowiązku tego robić), ale jest to na chwilę obecną jedyne nasze zabezpieczenie w przypadku kontroli inspektora urzędu skarbowego. ( Autor: Adam Bartosiewicz  "Zeszyt korekty, protokół lub storno" w "Rzeczypospolitej", źródło: Twoja-Firma.pl, data artykułu: 01.06.2007 )

 

Treść artykułu dotyczy stanu prawnego obowiązującego w czasie, kiedy powstała oryginalna publikacja w piśmie.

fiskalne

kasy

Copyright © 2007-2025 Kasy i drukarki fiskalne, sprzedaż, serwis, obsługa. All rights reserved.

Google Business Reviews Error Notice!


Read Below Steps Carefully :
1. Check your API key and PLACE id. May be it is not right. Make sure it is correct one.
2. This message commonly shows when api key is exceeded daily request quota for this API or there is no active billing account for this API. Because according to Google there is a limit for free API key. If it exceeds they ask for billing.
3. To know more about Google Pricing , Check here : Google Pricing
4. You can create your Google API key here
5. Must use a right PlaceID. Get PlaceID here
6. One important thing, Don't forget to add billing account to Google. Must check what Google says here
7. If you still find issue , then check first if your Business registered with Google or not. Read more about it here
8.Still find issue, then contact developer : info@aaextensions.com or ashik685@gmail.com
Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Zaloguj się do swojego konta