Jaką kwotę mam odliczyć po zakupie kasy fiskalnej?

Jaką kwotę mam odliczyć po zakupie kasy fiskalnej?

Powyższy przypadek jest częsty w wypadku, kiedy przedsiębiorca sam prowadzi swoją księgowość i rozlicza się w ten sposób z właściwym Urzędem Skarbowym.
Jeśli przedsiębiorcę pod względem rozliczeń z Urzędem Skarbowym prowadzi księgowa lub też biuro rachunkowe, to wówczas z reguły problem nie powstaje.

Wróćmy jednakże do naszego przypadku.

Odpis przy zakupie kasy fiskalnej przysługuje wszystkim podatnikom, którzy dopełnią określonych warunków przy instalacji kasy fiskalnej:

1. powiadomią właściwy Urząd Skarbowy nie później niż dzień przed ufiskalnieniem kasy fiskalnej o fakcie zakupu i fiskalizacji takiego urządzenia. Oraz podadzą ilość stanowisk sprzedaży, które posiadają i wymienią miejsca, gdzie będą zamontowane zakupowane kasy fiskalne
2. za pośrednictwem firmy, która wdraża im kasy fiskalne ufiskalnią moduły fiskalne tych urządzeń nie później, niż w dniu, który został podany na wstępnym oświadczeniu
3. złożą do właściwego Urzędu Skarbowego stosowne dokumenty pofiskalne w terminie do 7 dni od daty ufiskalnienia kas
4. przedstawią właściwemu Urzędowi Skarbowemu dowody całkowitej zapłaty za kasy fiskalne

Ministerstwo Finansów w §2 ust. 1 rozporządzenia z dnia 19 grudnia 2008 roku informuje, iż odliczenie ma prawo być zrealizowane w deklaracji podatkowej dla podatku od towarów i usług za okres rozliczeniowy, w którym zaczęto rejestrowanie poprzez kasy fiskalne lub za okresy następujące po tym okresie rozliczeniowym.
Jednakże wg ust. 2  powyższego przepisu kwota zrealizowanego w danym okresie rozliczeniowym odliczenia, z tytułu kupna kas fiskalnych, nie może być wyższa od kwoty różnicy między podatkiem należnym a podatkiem naliczonym, o których mowa w art. 86 ustawy. Jeśli kwota podatku naliczonego będzie większa, czy też równa kwocie podatku należnego w danym okresie rozliczeniowym, przedsiębiorca może otrzymać zwrot nierozliczonej wcześniej kwoty, przy czym w danym okresie rozliczeniowym kwota zwrotu nie może przekroczyć równowartości:

1. 25 % kwoty przysługującej przedsiębiorcy do odliczenia przed jego pierwszym dokonaniem - gdy przedsiębiorca składa deklaracje za okresy miesięczne, lub

2. 50 % kwoty określonej w pkt 1 - kiedy przedsiębiorca składa deklaracje za okresy kwartalne.

Dlatego od razu widać, iż tylko w przypadku, kiedy podatek należny przekracza podatek naliczony co najmniej o wartość przysługującego odliczenia z tytułu nabycia kasy fiskalnej, odliczenie to można wykazać od razu w całości. W każdym innym przypadku odpis rozkładany jest w czasie.

Wróćmy jedna do naszego przypadku. Gdyż nadal nie wiadomo, jaką kwotę ma przedsiębiorca odliczyć.

Na przykład:

Kasa fiskalna kosztuje 721 zł netto (bez VAT).
Wg ustawy przysługuje odpis 70%, jednak nie więcej niż 700 zł, czyli w tym wypadku kwota taka wynosi 648,90

Stąd zapytanie przedsiębiorcy. Czy ma on odliczyć 648 zł, czy też 648,90, albo 649 zł?

Wg opinii wielu Urzędów Skarbowych i objaśnień do deklaracji VAT-7, VAT-7K i VAT-7D powinno przyjąć się taką zasadę: "Szczegółowe pozycje deklaracji zaokrągla się do pełnych złotych, w ten sposób, że końcówki kwoty wynoszące mniej niż 50 groszy pomija się, a końcówki kwot wynoszące 50 i więcej groszy podwyższa się do pełnych złotych, zgodnie z art. 63 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacji Podatkowej "

W naszym przypadku przedsiębiorca winien wpisać kwotę odliczenia wynoszącą 649 zł.

 

Treść artykułu dotyczy stanu prawnego obowiązującego w czasie, kiedy powstała oryginalna publikacja w piśmie.

drukarki fiskalne

drukarka fiskalna

Copyright © 2007-2025 Kasy i drukarki fiskalne, sprzedaż, serwis, obsługa. All rights reserved.

Google Business Reviews Error Notice!


Read Below Steps Carefully :
1. Check your API key and PLACE id. May be it is not right. Make sure it is correct one.
2. This message commonly shows when api key is exceeded daily request quota for this API or there is no active billing account for this API. Because according to Google there is a limit for free API key. If it exceeds they ask for billing.
3. To know more about Google Pricing , Check here : Google Pricing
4. You can create your Google API key here
5. Must use a right PlaceID. Get PlaceID here
6. One important thing, Don't forget to add billing account to Google. Must check what Google says here
7. If you still find issue , then check first if your Business registered with Google or not. Read more about it here
8.Still find issue, then contact developer : info@aaextensions.com or ashik685@gmail.com
Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Zaloguj się do swojego konta