Obsługa i użytkowanie kas fiskalnych cz.3

Obsługa i użytkowanie kas fiskalnych cz.3

 

Zakazy i nakazy dla użytkowników kas

Dla jak najmniej awaryjnej pracy w  zgodzie z obowiązującymi przepisami, każdy użytkownik urządzenia fiskalnego powinien zastosować się do poniższych wskazówek:
-       fakt fiskalizacji należy zgłosić we właściwym urzędzie skarbowym we określonym ustawowo terminie 7 dni,
-       całą sprzedaż towarów i usług w danym punkcie handlowym należy rejestrować na kasie potwierdzając to wydrukiem paragonów,
-       zafiskalizowanego urządzenie nie można odsprzedać bez jego wyrejestrowania z ewidencji US, a robi się to poprzez dokonanie odczytu z pamięci urządzenia za cały okres pracy  urządzenia, w obecności pracownika serwisu i urzędnika skarbowego,
-       jeżeli zmienia się podmiot i jego NIP, który będzie użytkował kasę, to dalsze korzystanie z urządzenia jest możliwe tylko po dokonaniu odczytu przez wydrukowanie raportu okresowego za cały czas eksploatacji urządzenia, w obecności pracownika serwisu i urzędnika skarbowego oraz późniejszej wymianę modułu i ponownej fiskalizacji,
-       kasa/drukarka fiskalna powinna być zaplombowana, a podatnik powinien pilnować, aby   nie naruszać plomb, a do napraw należy wzywać tylko uprawniony serwis, po dokonaniu odpowiedniego wpisu w "Książce serwisowej",
-       na koniec każdego dnia sprzedaży, gdy były dokonywane operacje na kasie, podatnik  musi  wykonać raport dobowy fiskalny,
-       fiskalne raporty dobowe należy przechowywać przez okres 5 lat,
-       wszystkie wydruki dokonywane są na papierze, także w urządzeniu fiskalnym zawsze powinien być założony właściwy papier oraz jeżeli jest taka konieczność taśma barwiąca,
-       do eksploatacji powinno stosować się materiały eksploatacyjne zalecane przez producenta,
-       podatnik powinien zlecać upoważnionemu serwisowi dokonanie obowiązkowego okresowego przeglądu prawidłowości funkcjonowania kasy,
-       kasa powinna być zasilana z gniazda zasilającego ze sprawnym bolcem uziemiającym; sieć zasilająca powinna być stabilna, w przypadku problemów należy zainstalować zasilacz awaryjny,
-       awarie i usterki należy zgłaszać niezwłocznie do uprawnionego serwisu i odnotować to w "Książki serwisowej",

-    w przypadku awarii uniemożliwiającej pracę na kasie,  brak urządzenia rezerwowego jest równoznaczny z brakiem możliwości prowadzenia sprzedaży towarów/usług w danym punkcie handlowym. ( Źródło: bankier.pl, data artykułu: 31.08.2003 )

 

Treść artykułu dotyczy stanu prawnego obowiązującego w czasie, kiedy powstała oryginalna publikacja w piśmie.

kasy

kasa fiskalna

Copyright © 2007-2025 Kasy i drukarki fiskalne, sprzedaż, serwis, obsługa. All rights reserved.

Google Business Reviews Error Notice!


Read Below Steps Carefully :
1. Check your API key and PLACE id. May be it is not right. Make sure it is correct one.
2. This message commonly shows when api key is exceeded daily request quota for this API or there is no active billing account for this API. Because according to Google there is a limit for free API key. If it exceeds they ask for billing.
3. To know more about Google Pricing , Check here : Google Pricing
4. You can create your Google API key here
5. Must use a right PlaceID. Get PlaceID here
6. One important thing, Don't forget to add billing account to Google. Must check what Google says here
7. If you still find issue , then check first if your Business registered with Google or not. Read more about it here
8.Still find issue, then contact developer : info@aaextensions.com or ashik685@gmail.com
Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Zaloguj się do swojego konta