Kwestie reklamacji towaru, a kasa rejestrująca

Kwestie reklamacji towaru, a kasa rejestrująca

 

"Gazeta Prawna" porusza kwestie korekt sprzedaży poza kasą fiskalną. Ewidencja tych korekt prowadzona poza kasą rejestrującą musi w sposób czytelny umożliwiać ustalenie właściwych należności oraz wskazywać powody dokonania korekty rachunku.

Kasy rejestrujące nie mają możliwości robienia żadnych zmian po zakończeniu sprzedaży i wydrukowaniu paragonu fiskalnego. Stąd konieczność innego sposobu prowadzenia ewidencji dokonywanych korekt sprzedaży. Przepisy podatkowe nie regulują, jak powinno się to robić . Praktyka pokazuje, że podatnicy radzą sobie z prowadzeniem ewidencje korekt w różny sposób.

Ministerstwo Finansów w 10 stycznia 1994r. wydało pismo (nr PP7-7253/010/94), które określa jak co powinna zawierać prawidłowa ewidencja korekt: "nazwisko (nazwę) podatnika, jego adres (siedzibę) oraz adres punktu sprzedaży, NIP, logo i numer kasy fiskalnej, numer paragonu, który podlega korekcie, nazwę towaru, przyczynę dokonania korekty wraz z datą jej dokonania, poprzednią wartość sprzedaży, stawki i kwoty podatku, aktualną (po korekcie) wartość> sprzedaży, stawki i kwoty podatku."

Ministerstwo podkreśla jednak, że korektę sprzedaży można dokonać tylko w momencie, gdy kupujący oddaje oryginał pierwotnego paragonu fiskalnego. ( Autor: Edyta Wereszczyńska, "Jak prawidłowo rozliczać reklamacje w kasie fiskalnej? , źródło: Twoja-Firma.pl, data artykułu: 2.10.2006 )>

 

Treść artykułu dotyczy stanu prawnego obowiązującego w czasie, kiedy powstała oryginalna publikacja w piśmie.

fiskalne

kasy

Copyright © 2007-2025 Kasy i drukarki fiskalne, sprzedaż, serwis, obsługa. All rights reserved.

Google Business Reviews Error Notice!


Read Below Steps Carefully :
1. Check your API key and PLACE id. May be it is not right. Make sure it is correct one.
2. This message commonly shows when api key is exceeded daily request quota for this API or there is no active billing account for this API. Because according to Google there is a limit for free API key. If it exceeds they ask for billing.
3. To know more about Google Pricing , Check here : Google Pricing
4. You can create your Google API key here
5. Must use a right PlaceID. Get PlaceID here
6. One important thing, Don't forget to add billing account to Google. Must check what Google says here
7. If you still find issue , then check first if your Business registered with Google or not. Read more about it here
8.Still find issue, then contact developer : info@aaextensions.com or ashik685@gmail.com
Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Zaloguj się do swojego konta